C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK INSTAGRAM
Fikir.
Rabu, 27 November 2013 • 10:59 PG • 0 comments

Pernah kau fall in love?

Memang kau pembohong tahap abadi kalau cakap tak pernah. Dulu... aku pernah fall in love. Love yang tak ber-reply. Bahasa pasar shok sendiri. Iya, dulu aku memang suka shok sendiri. Konon kalau jumpa si dia lepastu si dia pandang mulalah perasan kan dia pandang kau. Padahal kau yang asyik tenung dia tak berkelip sampai dia pun naik rimas tahap nak lenyek muka kau dalam jamban kan. Bak kata pepatah, sejuta kali pandang pun tak jemu. Haktuih menyampah aku dengar pepatah ni. Kalau dah shok sendiri, tak sah kalau kau berharap kan? Berharap si dia suka kau lepastu hidup bahagia macam dalam novel. Manusia-manusia sekalian mohon jangan berangan nak samakan diri anda dengan novel. Dengarlah nasihat pakar seperti aku ni. Sangatkan. Kau boleh gi terjun laut sebenarnya cah. 

Hah kalau dah berharap, sah-sah lah automatik kau akan menunggu ye tak? Pernah tak kau fikir, buat apa tunggu macam tunggul sedangkan dia tak nampak kau langsung? Like seriously? Langsung weh! Ce fikir. Dan..... aku tahu orang yang angau cintan cintun takkan fikir benda karut ceni. Sebenarnya kau yang karut. *serious* 

Weh agaklah. Kalau kau tu penting bagi dia, dia akan respect kau and takkan bagi kau tunggu and frust tonggeng tonggeng. Jujurlah, aku bukan taknak bagi kau setia tapi guys be smart people la. Orang bodoh je tau tunggu manusia yang berapa kali hancurkan hati dia. Aku pernah jadi orang bodoh tu dan sampai bila-bila aku taknak jadi dah. Serik tahap kronik. 

And again... pernah tak kau fikir kau dah sia-sia kan masa kau sebab tunggu manusia yang tak sedar kehadiran kau? Weh perasan tak dalam kau sia-sia kan masa kau tu, banyak lagi manusia yang boleh diharap dari dia. Important thing! Lalai. Kau sedar tak disebabkan terlalu fikir si dia, kau lupa tuhan kau? Pernah kau berharap cinta tuhan kau? Weh kalau dapat cinta manusia sekalipun tapi cinta tuhan takdapat, tak kemana.... K? Ehem sorry ter bagi tazkirah. Entry aku kali ni sebenarnya nak bagi orang yang sedang angau cintan cintun sedar ke dunia yang nyata. Tiada kaitan dengan belalang pun. Erk?
Anak khairudin buat lawak ni. Gelaklah :) 

One more thing, jangan terlalu setia. Bukan maksud aku nak suh kau curang empat belas. Tak. Jangan salah faham. Aku just nak pesan, jangan serah semua hati kau dekat dia. Yelah, hati manusia berubah ubah. Kita mana tahu kan masa depan kita cane. Kalau kau jenis redha pasrah tak apa gak. Manusia ni sengal gak kekadang, sebab cinta sanggup bunuh diri. Tak ke bodoh? Ha bodohlah sebab serah semua hati dekat manusia. Bahagian tuhan kau mana kau letak dalam hati kau tu? Zero. Janganlah berjahiliah sangat. 

Cinta memang tak salah. Tapi manusia yang tak guna ia dengan sebaiknya. Cinta pakai buang? Manusia macam ni yang kena buang sebenarnya. 




PASTFUTURE
MY WORDS;
Future? Let's put Allah as number one and everything gonna be okay. Fighting!

MY WORLD;


" Dreaming "

OTHERS;


Me
date : 11/11/1998
at: Malaysia


BLOG ARCHIVE;

  • 그럴 겁니다 잊을 겁니다